بازگشت رنبیرکاپور به بالیوود

ساخت وبلاگ
بعد از شکست فیلم های بزرگی مثل Besharam و Bombay Velvet که توسط برادران کاشیاپ ( آبیناو و آنوراگ) ساخته شده بودند و هچنین دو فیلم Roy و Jagga Jasoos که این دو فیلم هم توسط دوستان رنبیر یعنی ویکرام جیت سینگ و آنوراگ باسو ساخته شدند به نظر می رسید دوران کاری رنبیر کاپور به پایان رسیده باشد.وقتی راج کومار هیرانی پیشنهاد بازی در فیلم Sanju را به رنبیر ارائه کرد انگار تاریخ دوباره برای رنبیر کاپور نوشته شد.

یکی از دوستان نزدیک رنبیر کاپور گفته او سالی دردناک را پشت سر گذاشت و والدین رنبیر شاهد شکست های او بودند چون اودر فیلم های اشتباه که توسط دوستانش به او پیشنهاد می شدند بازی می کرد. دوستانی که بعدا به او خیانت کردند.

شاید کمتر کسی بداند که رنویر سینگ گزینه اول برای بازی در فیلم Bombay Velvet بود اما ناگهان رنبیر کاپور به این فیلم علاقه مند شد و رنویر از این فیلم کنار گذاشته شد. فیلم Bombay Velvet یکی از بزرگ ترین فیلم های شکست خورده در تاریخ سینمای هند محسوب می شود.

یکی از دوستان ریشی کاپور پدر رنبیر گفته:" ریشی کاپور مثل همه ما احساس فوق العاده ای به فیلمنامه داشت چون ما می دانستیم که این فیلم ( Bombay Velvet ) به سختی شکست خواهد خورد. ریشی با رنبیر صحبت کرد و تلاش کرد او را از این فیلم خارج کند اما رنبیر به صحبت های او گوش نکرد. بعد از شکست تلخ فیلم Jagga Jasoos رنبیر متوجه شد که باید در زمینه انتخاب فیلم هایش با پدر خود مشورت کند."

رنبیر عرصه رقابت را به وارون داوان و رنویر سینگ واگذار کرده بود. وارون داوان پیشنهاد بازی در فیلم October را دریافت کرده بود و رنویر سینگ هم فیلم های زیادی داشت. بسیاری معتقد هستند که فیلم Sanju هدیه ای از طرف خداوند برای رنبیر کاپور بود.

پرادان از فیلمنامه نویسان سینمای هند گفته:" فیلم Saawariya اولین فیلم رنبیر بود که شکست خورد. فیلم Yeh Jawani Yeh Deewani  پرفروش ترین فیلم او بود که حتی از 200 کرور هم عبور نکرد.فیلم های دیگر او مثل Roy و Bombay Velvet و Besharam به سختی شکست خوردند اما هرگز دوران رنبیر کاپور تمام نشد.او بازیگری شگفت انگیز است که استعدادی فوق العاده دارد.من هرگز کوچک ترین اشتباهی در بازی و اجرای او ندیدم.من هیجان زده هستم که بازی فوق العاده رنبیر در فیلم Sanju با پاسخ عالی تماشاچیان در باکس آفیس مواجه شد.من بازیگری را ندیدم که از نظر استعداد با رنبیر در یک سطح قرار داشته باشد.نه این آخرین فیلم پرفروش رنبیر نیست چون راه او فراتر از باکس آفیس است و رکوردهای او دوباره تکرار می شوند."

آپوروا آسرانی فیلمساز و تدوینگر درباره رنبیر گفته:" یک ستاره شاید به اندازه آخرین فیلم پرفروش او خوب باشد و یک بازیگر هم به اندازه ی آخرین بازی خود خوب است که آخرین بازی خوب فراتر از اعداد و ارقام باکس آفیس است.رنبیر یک بازیگر خوب و بی ریا است. فیلم های Rocket Singh و Barfi و Rockstar فیلم های آزمایشی برای او بودند و حتی او در فیلم Besharam هم بازی بسیاری خوبی داشت و همین بازی خوب او این فیلم را قابل دیدن کرده بود هرچند در باکس آفیس شکست خورد.من فیلم Sanju را ندیدم اما مطمئن هستم او کار خود را عالی انجام داده است.امیدوارم او همچنان به بازی در نقش های چالشی ادامه دهد و بازیگری را تکامل بخشد."

رنبیر کاپور بعد از فیلم Sanju فیلم های هیجان انگیزی دارد. سه گانه  Brahmastra و فیلم Shamshera و همچنین فیلم بدون عنوان او با آجی دوگان که این فیلم ها در سال های آینده اکران خواهند شد.رنبیر کاپور بازیگری بود که فیلم هایی انتخاب می کرد که تنها برای مخاطبان سینما در پردیس های سینمایی در شهر های بزرگ جذاب بودند اما به نظر می رسد او در انتخاب های خود تجدید نظر کرده است و حالا فیلم هایی را انتخاب می کند که برای تمام مردم در سراسر هند جذاب و سرگرم کننده باشند.

همه در صنعت فیلم از راج کومار هیرانی تا سلمان خان درباره فروش فیلم خود در باکس آفیس اهمیت قائل هستند.منتقدان می گویند که آنچه برای آنها اهمیت دارد ارزش هنری یک فیلم است اما این باکس آفیس و فروش فیلم است که ثابت می کند تماشاچیان فیلم را دیدند و از تماشای آن لذت بردند.هیچکس در صنعت فیلم این آرزو را ندارد که فیلمی بسازد که در سالن های سینما کسی آن فیلم را تماشا نکند. بدیهی است که همه فیلم ها نمی توانند 200 کرور و 300 کرور فروش داشته باشند اما همه کارگردانان و تهیه کنندگان می توانند فیلمی با بودجه ای منطقی بسازند که حداقل هزینه ساخت فیلم در باکس آفیس تامین شود.در واقع فیلمسازی نقطه عطفی از هنر و تجارت است.

رنبیر کاپور البته نباید تنها در فیلم های تجاری بازی کند و باید تعادلی در فیلم هایش برقرار کند اما این یک حقیقت است که فیلم های تجاری باعث ثبات بیشتر یک بازیگر در صنعت فیلم می شوند و باعث می شوند تا بازیگران از جایگاه بهتری برخورددار باشند و بتوانند هواداران زیادی پیدا کنند. بسیاری باور دارند که ساخت فیلم های تجاری از امنیت کافی برای فروش و کسب سود بهره مند هستند اما هیچ ژانری مشکل تر از سرگرم کردن مردم و ساخت فیلم تجاری خوب نیست.در یک فیلم محتوا محور کارگردان می تواند ذائقه مخاطب را امتحان کند و برای مخاطب محدودی فیلمنامه را بنویسد اما در یک فیلم تجاری شما باید برای تمام مردم هند و طبقات اجتماعی خوراک آماده کنید.در یک فیلم تجاری شما نیاز دارید که اقشار مختلف مردم را در ذهن داشته باشید. این جنبه از سینمای تجاری است که بازیگرانی مثل عامر خان و سلمان خان به خوبی می دانند که تماشاچیان چه چیزی نیاز دارند و دقیقا همان را برای تماشاچیان آماده می کنند. اشتباه نیست اگرگفته شود که هواداران هر ستاره آرزو دارند که ستاره خود را در یک فیلم تجاری خوب ببینند.

رنبیر کاپور در طی این سال ها استعداد بازیگری خود را ثابت کرده است و حالا او به یک سطح دیگر و متفاوتی از تماشاچیان در سالن های سینما رسیده است.هیچ کس نمی تواند تعریف و تمجید های منتقدان را برای یک فیلم تجاری خوب تضمین کند اما همیشه همه می توانند فروش عالی یک فیلم تجاری خوب را تضمین کنند. رنبیر کاپور می تواند فیلم های جدید خود را به صورت یک فیلم تجاری خوب بسازد و همچنان موفق باقی بماند چون هیچ چیز بهتر از سرگرم کردن تماشاچیان نیست.

ترجمه:amir

جهان بالیوود...
ما را در سایت جهان بالیوود دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : bollywoodworldo بازدید : 342 تاريخ : جمعه 22 تير 1397 ساعت: 23:26